Ergenlikte Boy Uzaması Durması, cevap

ben 16 yaşındayım. Yaklaşık 2 senedir boyum 170,5cm.  Bir doktora ayak üstü sorduğum soruya göre bu yaşta durmayacağını 19 yaşına kadar devam edeceğini söylemişti. Düzenli olarak spor yapıyorum ve kalsiyum açısından hiçbir sıkıntım olduğunu düşünmüyorum çünkü sütü severim günde en az 1 bardak içerim. Kilonun da uzamayı olumsuz etkilediğini duymuştum, 85 kiloyum. Boyuma göre gayet fazla olduğunu biliyorum. Acaba tavsiyeniz varmıdır?

cevap:

yapman gerekeni yapıyorsun zaten. spora devam etmeni, kilo için bir diyetisyen gözetiminde diyet uygulamanı öneririm.

saglikdanisma hakkında 20405 makale
Bu yazı saglikdanisma.NET editörü tarafından yayınlanmadan önce TIP DOKTORU tarafından değerlendirilmiş ve bilimsel doğruluğu onaylanmıştır. Yazı içeriğinden kaynak gösterilen kişi/kurum sorumludur. Kaynak gösterilmeden yayımlanmış yazıların içeriği ve telif haklarıyla ilgili şikayetlerinizi bize her zaman iletişim sayfasından iletebilirsiniz. Bu sitedeki yazılar kullanıcılarını bilgilendirmek için yayınlanmıştır. Rahatsızlığınızın tanısı veya tedavisi için önerilerde bulunmaz, doktorunuzun tavsiyelerinin yerine geçmez. Site kullanıcıları site kullanım koşullarını bu sayfada okumuş ve kabul etmişlerdir.

15 yorum

  1. hiç biriniz korkmyın desem yalan olur haziranda 16 yaşıma giriyorum 16 yaşıma girince doktor 5 cm uzarsın 21 veya 22 yaşına kadar boyun uzar dedi boyum 182 16da ise 187 olmasını bekliyorum basketbol oynuyorum ayrıca protein vb gibi besinleride sürekli tüketiyorum benim ailem benden çokda olmasada kısalar sülalemin uzunboylusuyum bizim sülalede beni geçen babamın kuzeni var 187 diğerleri en az 173 175 falanlar bu yüzden doktora gidin spor yapın özellikle basketbolu tavsiye ederim 10 yaşında bende çok kısaydım 8 yaşındaki çoğu çocuk beni geçiyoken kendi kararımla baskete başladım sınıfta 2ci sıraya yükseldim yani doktora gidin hormonel yapınızdan yani hormonlu yiyeceklereden veya genetik sorunlardan değilse baskete yönelin zaten genetikten olsada basketbol ciddi bir mesafede boyunuzu uzatır korkmayın okadar boyu kısa olan çok ülkemizde onlarda insan

    • boy uzaması, çocukluk ve ergenlik çağında beslenme ve aktivite durumuyla ilişkili olsa da genetik faktörler asıl boy uzunluğunu belirleyen kriterdir. Şu an boyunuz ortalama bir seviyede. Dolayısıyla telaş edilecek bir durum olduğunu düşünmüyorum. Ancak hala kısa oldufunuzu düşünüyorsanız doktorunuza başvurabilirsiniz.

  2. ben 14 yaşındayım yakında da 15 olacağım bu sene ergenliğe girdim ama girmez olaydım.normalde zayıf bir kızdım ama ergenliğe girdikten sonra acaip drecede kilo aldım.ergenlikte kilo alindiğini biliyorum ama benimki ergenlik kilosundan da fazla..boy olarak orta derece bi kızım ama boy atmak yerine sürekli kilo alıyorum.adet kanamalarım da çok değişik.bazen öyle kan geliyor ki vücudumda kan kalmıyo 9-10 gün hep böle geçio bazen de minnacık geliyo 2-3 gün oluyo sonra da bitiyor hastalığım.bana neler oluyor anlamıyorum.bir de zayıflayınca göğüsler küçülüyormuş bu doğrumudur. ben de küçülsün istiyorum hızlı yürürken göze batıyor ve rahatsız oluyorum. BÖYLE OLMAK İSTEMİYORUM LÜTFEN YARDIMCI OLUN.ÇOK SEVİNİRİM ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.

  3. Merhaba (: eylül ayında 13 yaşımı tamamlıycam. boyum 147-148.Kilom 40-41.
    2.5 yıldır başarılıca voleybol oynuyorum.Fakat spor yapmama rağmen boyum uzamıyor.Üstelik sütde içiyorum peynir de yiyorum.(sütü aksattığım oluyo)Arkadaşlarım ise 156-165. Bu durumda ben cüce gibi kalıyorum.Daha adet olmadım.Ben nasıl uzayacağım ? Yardım edin.
    Ayrıca bişey sorucam.Boyuma göre kilom fazla geliyor bana. Doğru mu ?

    • boşuna üzülüyorsun gibi geliyor bana da…
      Boy kilo oranın uygun, ancak yine de bir bmi (body mass index) ölçümü yaptırabilirsin.
      Boyunun uzaması her ne kadar beslenmenle alakalı da olsa genetik ve hormonal faktörler de boy uzamasını etkiler… Henüz 13 yaşına bastığın için endişelenmene gerek yok, boy uzaman devam edecektir.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.