cevap: kuduz aşısı

20 ve 21 yaşalarında bir sene içerisinde kolumdan avrupa kuduz aşısı oldum.Şuan 35 yaşındayım olduğum bu aşıların ilerde bir zararı yanetkisi olabilir mi?

cevap:

şu ana kadar aşı nedeniyle yıllar sonra gelişen herhangi bir problem bildirilmemiştir. İlerde zararı olacağını düşünmüyorum…

saglikdanisma hakkında 20405 makale
Bu yazı saglikdanisma.NET editörü tarafından yayınlanmadan önce TIP DOKTORU tarafından değerlendirilmiş ve bilimsel doğruluğu onaylanmıştır. Yazı içeriğinden kaynak gösterilen kişi/kurum sorumludur. Kaynak gösterilmeden yayımlanmış yazıların içeriği ve telif haklarıyla ilgili şikayetlerinizi bize her zaman iletişim sayfasından iletebilirsiniz. Bu sitedeki yazılar kullanıcılarını bilgilendirmek için yayınlanmıştır. Rahatsızlığınızın tanısı veya tedavisi için önerilerde bulunmaz, doktorunuzun tavsiyelerinin yerine geçmez. Site kullanıcıları site kullanım koşullarını bu sayfada okumuş ve kabul etmişlerdir.

17 yorum

    • Ülkemizde insana uygulanmak üzere hücre kültürü aşısı olarak HDCV(Human Diploid Cell Vaccine) ve VERO (Verorab) bulunmaktadır. Her iki aşının da bağışıklama gücü ve yan etki açısından hiçbir farkı yoktur. Üretimlerinde aynı aşı suşu kullanıldığı için birbirlerinin yerine kullanılabilirler ya da zorunlu hallerde aşılamaya birisi ile başlayıp diğeri ile devam edilebilir. Kuduz aşısı 0., 3., 7., 14., ve 28 günlerde 5 doz olmak üzere intramuskuler yoldan ve mutlaka deltoid adaleden bebeklerde ise uyluğun anterolateral kısmından yapılmalıdır. Aşılama şemasına uygun olarak yapılan aşılama ile % 100 oranında başarı sağlanmaktadır.

      Hayvanlar türüne ve kilosuna göre genelde “karma aşı” ile aşılanır. Aşının sadece kuduz aşısı içerip içermediği ve miktarı önemlidir.

      • Merhaba tekrardan ben. Çektiğim ağrıların muhtemelen aşıdan kaynaklandığını, geçeceğini söylemiştiniz. Geçmediği gibi bunların üzerine ense ağrım da eklendi. Psikolojik yardım aldım, antidepresan ilaç kullandım, nafile. Ağrıların depresyonla alakası yok. Olsa bile sağ tarafım boylu boyunca uyuşuyor, nörologsa bu uyuşmaların sebebini bulamıyor muayenelerde. Kas gevşetici gibi ilaçlar yazıyor, beni testlere falan sokmuyor. Bu aşıların yan etkisinin eskisi gibi olduğuna inanmıyorum. İnsan ölmek yerine felçli kalmayı tercih edebilir ama benim ağrılarım günlük hayatımı etkileyecek seviyeye ulaştı. Ne yapayım ne edeyim bilmiyorum. Danışmadığım hiçbir doktor, hiçbir işin ehli kalmadı. Enfekiyoncular öyle methedildiği gibi ilgilenmiyor sizlerle. Sözüm meclisten dışarı tabii ama iyi doktor varsa da benim karşıma çıkmadı bu süreçte! Psikiyatrisler, enfeksiyoncular, nörologlar hiçbiri… Antidepresanlarla kafamı uyuşturmak istemiyorum, son 3 ayda ilaç manyağı oldum… Bu kadar agresif konuştuğuma bakmayın, artık bu meselenin gerçeğini öğrenmek ve AĞRILARIMDAN KURTULMAK istiyorum. Bu ağrılar aşının etkisiyse, ne zaman geçecek ALLAH aşkına… Aşılarımı oldum, kuduzdan kurtuldum ve bu aşıları olurken hiçbir şekilde alkol almadım, suya girmedim vs. öyleyse neden???

    • beni her zaman sevdiğim bi ÜNİVERSİTE kedisi ısırdı. ayağıma dolanıyodu ,ittirmeye kalkınca bacağımdan ısırdı ve 5 dk sonra sırnaştı. bu zamana kadar sağlıksız olduğunu görmedim. ondan sonra 4 saat boyunca gördüm kediyi, uyuyordu. üniversitedeyken kimseye sormadım burdaki kedilerin aşılanıp aşılanmadığını ama hocamız bi kere aşılanıyolar demişti, sadece bu kedi için tereddütlüyüm. okul, öyle kuduz vakalarının olduğu bi yerde değil. ama okulumuz tatil oldu ve ben gidemiyorum, kimseye soramadığım için de evde kendi kendimi yedim. sizce iğne olayım mı? 2 gün geç kalmış mıyımdır? daha önceden bi aşı hikayem vardı ama kartımı bulamıyorum… :S bu da cabası. hem yarın yılbaşı tatili! söyleyin napayım, kediyi mi gözlemleyeyim 10-15 gün boyunca?

  1. çok değerli admin buradaki sorulara cevap vermiş olduğunuzu görmek inanın beni çok sevindirdi. beni de 10 ekim günü kedi tırmaladı. yavru kediydi, saldırgan da değildi fakat önlem amaçlı -5 gün sonra- aşı yaptırdım. bu 5 gün içinde anormal bir şey yoktu. yine de bu 5 güne takığım. aşı haftası grip de oldum. gribin aşının yan etkisi olmadığından eminim, çünkü belirtileri 10 ekim’den önce çıkmıştı. gribi atlattım. 10 ekim’den öncesinden beri yutkunma problemim var. aşı programım gittiğim gün 2 doz, sonraki hafta 1 doz, gittiğim günden 3 hafta sonra 1 doz KOLDAN uygulandı ve bitti. fakat bu program süresince aşıyı olduğum sağ kolumda bir ağrı var. bu normal diyelim. sağ elimde halsizlik var, sol elimde yok. kedinin tırmaladığı sağ yüzük parmağımda duyu azlığı var. bazen sağ bacağımla boynumun sağ tarafı uyuşuyor. üstelik 4 dozun 3’ünü soluma yaptırmıştım. ÇENEMDE DE AĞRI VAR. gittiğim herkes (buna doktorlar da dahil) psikolojik veya aşının yan etkisi dedi. son dozun üzerinden 2 hafta geçti. bu şikayetlerim devam ediyor (yutkunma ve sağ taraf meselesi). bu aşının etkisi midir? olayın üzerinden 38 gün geçti. kuduz olacak mıyım? bir de doktor bana tetanos aşısı yapmayı uygun görmedi. bebekliğimde yapılan korurmuş. 16 yaşındayım. bu kadar uzun süre koruyabileceğini sanmıyorum. bence doktorum titiz davranmıyor. ölmek istemiyorum. korkunç bir psikoloji içindeyim. ne olur bana yardım edin. kimse cevap vermiyor. ailem de derslerden geri kalıyorum diye beni nörologa götürmüyor. bu ağrılar kas sıkışması vs. olsaydı nörolog anlardı. tabii İŞTAHIM TAM, SUDAN VE IŞIKTAN DA KORKMUYORUM. ama bana bu belirtiler ilerleyen zamanda çıkacak ve felç olacağım gibi geliyor.

    • Endişenizi anlıyorum. Bu kuduz mikrobu gerçekten sinsi ilerleyen, belirsiz bir hastalıktır. Ancak gördüğüm kadarıyla siz alınması gereken tedbirlerin hepsini almışsınız. Aşılamanız tam ve kendinize dikkat ediyorsunuz.
      Internette bilgilendirme amaçlı yazan kuduzla ilgili bir çok site ve bilgi var. Buralarda yazan semptom ve belirtilerin mutlaka yazıldığı gibi gerçekleşmesi gibi bir durum söz konusu değil. Mesela bilgi olarak ilk önce çene kaslarında kasılmalar olur tanımı kuduz mikrobu yayılmasından sonra ilk olarak çenede çok kuvvetli ve gündelik yaşamınızı etkileyecek kadar şiddetli sapzmlar kastedilmektedir. Yutkunma hafif değil can çekiştirecek şekilde olur.
      Bence çok fazla telaş etmenize gerek yok. İnsanların dönem dönem vucütlarıyla ilgili büyük küçük problemleri yaşamaktadır. Önemli olan bu şikayetlerin sizi işlerden geri bırakmasıdır. Mesela yemek yiyemeyecek kadar yutma problemi, susadığınız halde su içememek gibi…
      tetanoz 10 yıllık hatırlatıcı dozlar gerektirir ancak muhtemelen okulda (ılköğretim 5/6ncı sınıflarda) aşılanmışsınızdır ki 10 seneyi doldurmadıysanız yeniden aşılanmaya gerek yoktur. Zaten tetanoz aşısının kuduzla bir bağlantısı yoktur, paslı demir travmalarından sonra önerilir.
      Sağ kolunuzun o kadar aşıdan sonra ağrıması ve hassasiyetin artması gayet normal. Kolunuzu sakınmayın, kullanmaya çalışın. Ne kadar çok kullanırsanız o kadar erken bu hissizlik hissinden kurtulursunuz.

      Şikayetlerinizin artması durumunda doktorunuza yeniden bilgi vermeyi unutmayın.

      • çok teşekkür ederim inanın ne kadar mutlu oldum anlatamam. ama benimkisi dediğim gibi psikolojik. yani bu ağrılar artacak gibi geliyor. psikologum da psikolojik dedi ama adam biraz rahat, benim arkadaş ilişkilerim gibi konulara daha fazla takılıyor. yarın nöroloji randevumu aldım, muhtemelen ondan da aynı şeyleri duyacağım ama olsun, burası son durak yani bundan sonra kafam rahat olacak sanırım. ben aşının etkisi olabilir diye de düşünüyorum ama dediğim gibi son aşı üzerinden bile 2 hafta geçti bitmesi gerekmez mi diye düşünüyorum… ağrının başlangıcı 3 haftayı buluyor çünkü. en azından nörolog bunlara cevap bulacak. belki başka bir şey vardır. yatma problemim yok, ya da aşırı mesajlaşmıyorum bunun durduk yere başıma gelmesi anormal. beyin tümörü, fıtık, kas kasılması milyon tane sebebi olabilir. inanın şu an beyin tümöründen korkmuyorum kuduzdan/tetanostan korkuyorum. yutkunma problemim, çene ve ensemdeki ağrılar bu konuya kafamı taktıkça belirginleşiyor, uyumamı azaltıyor falan. yani psikolojik demek çok yerinde olur. dediğim gibi psikologum fazla üzerine düşmediğinden, ilaç yazmadığından emin olamadım. kim bilir herhangi bir ilaç bile o ağrıları dindirecekti, çünkü çok kafamı taktığımı düşünüyorum. bunları sonraki randevumda psikologuma söyleyeceğim, ama nörologla da görüştükten sonra tabii. belki de durum psikolojik değildir, başka bir şeydir. verdiğiniz cevap için gerçekten teşekkür ederim. hem hızlıydınız -bana göre vakit çok dar biliyorsunuz- hem de o kadar müracaat ettiğim site içinde ilktiniz. herkese sağlıklı günler diliyorum

  2. merhaba temmuzun 15 inde ve 18inde 2 tane kuduz aşısı vuruldum daha 3 aşım var.bazı vücudumda rahatsızlanmalar oldu.boynum ve başım ağrıyo boğazım ağrıyo vucudum çok halsiz bazen de midem bulanıyor .kuduz aşısının yan etkilerimi aca bunlar? tşkr ederim

  3. Ben yerli asi vurundum göbekten 21 tane o dönemden beri akranlarima göre uyumsuzluk sergiliyordum. simdi 30 yasindayim bilmem su anki akranlarima oranla alisilmisindin disindamiyim! ama bi gercek varki sonradan fark ettigim o dönem cok salaklasmistim asi yüzünden. (beyni sulandirdigini varsayiyorum) insallah bir uzman doktor cikarda bilimsel bi seyler yazar mesela asidaki hammadenin hangi organi ne sekilde uyardigi gibi.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.