cevap: kontrol hapları

ben yaklaşık bir yıl myrolon marka kontrol hapı kullandım.daha sonra üretici firmanın hapı piyasaya vermemesi sebebiyle başka bir markaya gi…ra ya geçtim. şu an 3.kutunun yarısındayım. birkaç gündür göğüslerimde ve karnımda şişlik hissi genel vücudumda  patlayacakmış gibi bir şişkinlik hissi ve göğüslerimde de ağrı var bunun sebebpleri ne olabilir. koruyuculuğu yüksek deniyor. hapı unutup kullanmama durumu da yok düzenli kullandım… hamile olabilirmiyim?  korkuyorum. 35 yaşımı bitirdim hapı bırakmalımıyım?
acaba iki farklı hap markası arasındaki geçişte koruyuculuk azalmış ve ben hamile olmuş olabilirmiyim.geciken bir regl yok ama korkuyorum..

cevap:

her iki ilaç da östrojen ve progesteron içeren, oral kullanılan doğum kontrol haplarıdır. Bir takım özellikleri nedeniyle birbirleri üzerine üstünlükleri bulunsada her ikiside benzer etki mekanizmasıyla spermin yumurtayla buluşmasını engelleyerek bebek oluşumunu önlerler.

Zaten vücudunuzun şiş ve patlayacakmış gibi hissetmeniz doğumdan çok adet dönemine hazırlık sinyalleridir.

Hapı bırakmadan önce neden kullanmaya başladığınızı bilmeliyim? Hapı bırakmak için bir kadın doğum uzmanından yardım almalısınız. Ayrıca ilacı bu kadar düzgün kullandığınız halde adetinizin erken gelmesi durumunda yine bir kadın doğum uzmanına danışmalısınız.

saglikdanisma hakkında 20405 makale
Bu yazı saglikdanisma.NET editörü tarafından yayınlanmadan önce TIP DOKTORU tarafından değerlendirilmiş ve bilimsel doğruluğu onaylanmıştır. Yazı içeriğinden kaynak gösterilen kişi/kurum sorumludur. Kaynak gösterilmeden yayımlanmış yazıların içeriği ve telif haklarıyla ilgili şikayetlerinizi bize her zaman iletişim sayfasından iletebilirsiniz. Bu sitedeki yazılar kullanıcılarını bilgilendirmek için yayınlanmıştır. Rahatsızlığınızın tanısı veya tedavisi için önerilerde bulunmaz, doktorunuzun tavsiyelerinin yerine geçmez. Site kullanıcıları site kullanım koşullarını bu sayfada okumuş ve kabul etmişlerdir.

2 yorum

  1. neden kullanmaya başladınız bilmeliyim demişsiniz?
    tabiiki bir doğum kontrol yöntemi olarak kullanmaya başladım.myrolonda herhangi rahatsız edici bir etki oluşmadı.bu bir haftadır içinde olduğum durumu açıklayamıyorum.2,5 ay önce başladığım diğer haptan olabilir mi? ya da yaşım dolayısı ile artık bu haplar bana zararlı mı? koltukaltımdan başlayan ağrı göğüslerime ağrı-acı olarak devam ediyor çok tedirginim.istenmeyen bir gebelik oluşmasından çok korkuyorum.hap kullanmama rağmen birkaç şüpheli durumda buna ek olarak ertesi gün hapıda kullandım ama biri ağustos biride ekim ayının başındaydı.tüm bu önlemlere rağmen gebe kalmış olabilirmiyim diye çok korkuyorum.

    • kesinlikle hamile kalmış olamazsınız, içiniz rahat olsun.
      ancak şöyle bir durum varki, ilacınızın ortasında böyle rahatsızlıklar görülmesi adetle ilgili bir takım rahatsızlıkları düşündürüyor.
      bu arada almış olduğunuz farklı bir ilaç da bu etkiyi yapabilir… ama bu belirtiler kesinlikle gebelikle alakalı değil.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.