cevap: doğum kontrol hapı ve adet

22 yaşındayım.Yaklaşık 3 hafta kadar önce Polikistik Over tanısı aldım ve Diane 35 adlı ilacı kullanmaya başladım.3 gün sonra ilk kutu bitecek..Benim merak ettiğim konu ise şudur: Prospektüste ilk kutu bittikten 2-3 gün sonra adet döngüsünün başlayacağı yazıyor ancak bildiğim kadarıyla bu haplar genellikle normal adet döngüsü başladığı günlerde alınmaya başlıyor.Ben kullanmaya başladığımda adet görmüyordum.Prospektüste yazan  2-3 gün içinde adet görme olayı adet döngüsü içinde hapa başlayanlar için mi geçerlidir? Bir de şu var.Bir arkadaşım da pko tanısı alıp hap kullanmaya başlamş ve 32 gün boyunca adet görmüş.buna benzer bir olay daha duydum..hemen hemen herkeste bu kadar uzun süreli adet görülür mü? Bünyeye bağlı olarak mı değişir? 15 gün sonra tatile gitme planım var ama bu kafa karışıklığı yüzünden net bir plan yapamıyorum..

cevap:

Diane 35 gibi oral kontraseptifler (doğum kontrol hapları) kadın hormon düzenleyici preparatlardır. Her bir tablet teknolojik olarak hazırlanmış orantılı kadınlık hormonları (östrojen ve/veya progesteron) eşdeğeri kimyasallar içerir. İlaç doktorunuzun size önerdiği ve prospektüsde yazan şekliyle herbir tabletin üstünde yazan sırayla alınması gerekir.  Farklı şekilde kullanımları istenmeyen (kanama gibi) durumlara neden olabilir.

Bu tür ilaçlar (oral kontraseptifler) genel olarak adetin ilk günü kullanılmaya başlanır ve sırayla alındığında son tabletle beraber normal adet kanamasının olması beklenir. (Eğer adet kanaması başlamazsa bir sonraki ilaca başlamadan önce bu durumla ilgili sizi takip eden doktoru bilgilendirmelisiniz!) Kanama normal olması gereken adet kanaması şeklinde ve süresindedir. Her bir kutu tekrarlandığı sürece kanamalar anlattığım şekliyle kutu bitiminde tekrarlayacaktır.

Kanamanın zamanı ilaca başlandığı zamanki kanamanın olup olmamasıyla ilgili değildir. İlaç vücutta bir nevi regl döngüsünü taklit eden hormonal bir düzen sağlar. Adet düzeninin sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Eğer ilacı kullandığınız halde hala adet düzeniyle ilgili sorun yaşıyorsanız bu durumda ya ilacı yanlış kullanmış olabilirsiniz ya da organik bir hastalık neticesinde adet göremiyor/ olması gerekenden fazla (yada) uzun adet görüyor olabilirsiniz… Bu durumda da doktorunuza başvurmalısınız….

saglikdanisma hakkında 20405 makale
Bu yazı saglikdanisma.NET editörü tarafından yayınlanmadan önce TIP DOKTORU tarafından değerlendirilmiş ve bilimsel doğruluğu onaylanmıştır. Yazı içeriğinden kaynak gösterilen kişi/kurum sorumludur. Kaynak gösterilmeden yayımlanmış yazıların içeriği ve telif haklarıyla ilgili şikayetlerinizi bize her zaman iletişim sayfasından iletebilirsiniz. Bu sitedeki yazılar kullanıcılarını bilgilendirmek için yayınlanmıştır. Rahatsızlığınızın tanısı veya tedavisi için önerilerde bulunmaz, doktorunuzun tavsiyelerinin yerine geçmez. Site kullanıcıları site kullanım koşullarını bu sayfada okumuş ve kabul etmişlerdir.

2 yorum

  1. ben 4 aylık evliyim. evlendiğim ilk günden itibaren düzensiz bi şekilde microgynon hapını hekime danısmadan eczaneden alıp kullandım… 11 tane hap kullandım toplam. hapı bıraktım 2 ay adet olmadım doktora gittim gebelik yok dediler… hapı artık kullanmıyorum. kullandıgıma da bin pişman oldum bilinçsizlik ve cahillik böle bişi olsa gerek … şimdi de çocuk istiyorum 2 aydan fazla süredir deniyoruz olmuyo ama adet oluyorum artık adetim düzene girdi. bunun sebebi nedir kafayı yemek üzereyım ilaç yoksa kısırlıga mı yol açtı yada vucut daha ilacın etkisini atamadı mi ne olur acil cvp verin bana

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.